fbpx

Nowe formularze VAT-UE

Od 1 lipca br. na skutek rozporządzenia Ministra Finansów zaczęły obowiązywać nowe wzory formularzy dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowych. Rozporządzenie z dnia 17 czerwca 2013r. określa wzory:

1) informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach
2) korekty informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach wraz z objaśnieniami.

Zmienione wzory formularzy obowiązują począwszy od rozliczenia za lipiec 2013 r. – w przypadku informacji składanej za okresy miesięczne – oraz począwszy od rozliczenia za trzeci kwartał – w przypadku informacji składanej za okresy kwartalne.

Rodzaje nowych formularzy, o których mowa powyżej to:

  1. VAT-UE – informacja podsumowująca
  2. VAT-UE/A – informacja o wewnątrzwspólnotowych dostawach,
  3. VAT-UE/B – informacja o wewnątrzwspólnotowych nabyciach
  4. VAT-UE/C – informacja o wewnątrzwspólnotowym świadczeniu usług
  5. VAT-UEK – korekta informacji podsumowującej

W przypadku rozliczeń za minione okresy rozliczeniowe (do lipca 2013r.) można stosować poprzednio obowiązujące wzory z wyjątkiem transakcji zawartych z kontrahentami z Chorwacji, jako że kraj ten z dniem 1 lipca 2013r. został członkiem Unii Europejskiej.

Szczegółowe informacje dostępne są w dokumencie Dziennika Ustaw:

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/724/D2013000072401.pdf

Dowiedz się na co zwrócić uwagę wybierająć system ERP do swojej firmy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Sprawdzony system obiegu dokumentów

W Symfonia eDokumenty znajdziesz sprawdzone przez tysiące użytkowników schematy obiegu dokumentów.

  • Uporządkuj pisma, emaile, faktury, umowy i wszelkie dokumenty i pliki wymagające archiwizacji.
  • Wybierz i zainstaluj gotowe, bogate w funkcjonalność aplikacje do cyfryzacji popularnych procesów.
  • Skorzystaj ze sprawdzonych zasad przetwarzania informacji i dokumentów w firmie.

TEMATY POKREWNE

Firma z branży elektronika

Case study z branży #Handel Komu pomogliśmy? Klient zajmujący się sprzedażą użytkowej elektroniki oraz różnego rodzaju akcesoriami dziecięcymi. Swoje produkty importuje głównie z Chin, a

Czytaj więcej >

Firma z branży przetwórstwa

Case study z branży #Finanse i Księgowość Komu pomogliśmy? Naszym klientem jest polski oddział irlandzkiej firmy, zajmującej się rozbiorem bydła i sprzedażą poszczególnych część tuszy

Czytaj więcej >
Chcesz wdrożyć system Symfonia ERP?

Masz pytania dotyczące wdrożenia ERP, optymalizacji procesów lub dostosowania rozwiązań IT do potrzeb Twojej firmy? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci znaleźć idealne rozwiązanie.

Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 180 sekund.

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

*Wyrażam zgodę na kontakt przez Positiv S.C., za pośrednictwem telefonu (połączenia telefoniczne, SMS, MMS), w celu przekazania informacji handlowych, w tym ofert Positiv S.C., na podany przez mnie numer telefonu.

Pobierz DEMO

i testuj oprogramowanie Symfonia za darmo

Oddzwonimy w przeciągu 180 sekund