fbpx

Aktualizacja starych wersji pod JPK VAT

Dlaczego klienci posiadający wersje Symfonii 1.0 lub Start 1.0 powinni zaktualizować swoje oprogramowanie.

Czy mając Symfonię 1.0 mogę generować JPK VAT?

Posiadacze programów:

  • Sage Symfonia Start 1.0 Mała Księgowość w wersji 2016.c (MKP 160)
  • Sage Symfonia 1.0 Finanse i Księgowość w wersji 2016.c (FKP 160)

Od lutego 2016 mogą generować obowiązkową strukturę JKP VAT ( i tylko ta strukturę).

Co się stanie od 1 stycznia 2018?

W dniu 13 października 2017 została ogłoszona przez Ministerstwo Finansów nową wersję struktury logicznej Jednolitego Pliku Kontrolnego dedykowanego dla ewidencji VAT – JPK_VAT (3)

Będzie to powodować że dotychczasowe struktury JPK_VAT (2), przy próbie wysłania nie będę odbierane przez bramką ministerstwa i będą zwracane z komunikatem błędu o nieprawidłowej strukturze.

 

Jak wysłać strukturę JPK_VAT?

Do wysyłania plików JPK_VAT każda firma potrzebuje certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (eG0). Pozwalają one potwierdzić tożsamość wysyłającego. 

Instrukcja generowania, sprawdzania i wysyłania JPK

Informacje o profilu zaufanym

Uwaga

  • Klienci powinni być informowani, że z programów Sage Symfonia 2.0 e-Deklaracje (składnik e-Box'a) nie ma obecnie możliwości podpisania JPK za pomocą ePUAP – profilu zaufanego lub danymi autoryzującymi.
  • Jedyna możliwość podpisania wygenerowanego pliku JPK to certyfikat kwalifikowany, który dodatkowo klient musi dokupić. Mamy wyraźne sygnały od klientów, że nie zostali o tym poinformowani pod czas zakupu Sage Symfonia 2.0 e-Deklaracje.
  • Będziemy przeprowadzać analizę, czy w naszych aplikacjach jest możliwe wprowadzanie podpisywania JPK za pomocą ePUAP – profilu zaufanego.
  • Dodatkowo Ministerstwo Finansów ma umożliwić podpisywanie JPK za pomocą danych autoryzujących, ale nie został jeszcze podany termin udostępnienia takiej możliwości. 

Wybrane zmiany w strukturze JPK dla ewidencji VAT – JPK_VAT (3)

Nagłówek

W dotychczas obowiązującej strukturze JPK_VAT (2) w elemencie CelZlozenia możliwe było wskazanie, czy plik składany jest po raz pierwszy poprzez wskazanie wartości „1”, czy też stanowi złożenie korekty przesyłanego uprzednio pliku poprzez wskazanie wartości „2”.

Zgodnie z nową strukturą pierwotne złożenie JPK będzie oznaczane w elemencie CelZlozenia wartością „0”. Poszczególne korekty JPK powinny być numerowane. Wartości od 1 do 999 będą oznaczały złożenie pierwszej i kolejnych korekt.

Resort Finansów wskazał również, że nie będzie przy tym możliwe przesłanie JPK_VAT, oznaczonych jako 0, 1, 2 itp., więcej niż jeden raz za dany okres (co wcześniej mogło się zdarzyć).

W strukturze JPK_VAT(3) wprowadzono nowy obowiązkowy element NazwaSystemu, który zgodnie z opisem tego elementu powinien zawierać nazwę systemu, z którego pochodzą dane.

Ponadto, w nowej wersji JPK_VAT w sekcji nagłówka zrezygnowano z elementów:

  • DomyslnyKodWaluty, oraz 
  • KodUrzedu.

Identyfikacja  podmiotu – Podmiot1

W nowej wersji struktury JPK_VAT (3) zmieniony został również zakres podawanych danych identyfikacyjnych podmiotu. Obligatoryjne pozostało podawanie wyłącznie: NIP (NIP) oraz nazwy składającego podmiotu (PelnaNazwa).

Ponadto, w strukturze JPK_VAT(3) pojawił się też dodatkowy, nieobowiązkowy element (Email). Pozostałe dane, np. dane adresowe, nie powinny znajdować się w plikach JPK_VAT(3). 

Zgodnie z wyjaśnieniami resortu finansów nieobowiązkowe pole zawierające adres e-mail ułatwić ma szybki kontakt z podatnikiem, kiedy administracja skarbowa znajdzie niezgodności w złożonym JPK_VAT.

Otrzymanie powiadomienia pozwoli przedsiębiorcom na korektę rozliczenia bez konsekwencji oraz bez potrzeby bezpośredniej wizyty w urzędzie skarbowym.

Dowiedz się na co zwrócić uwagę wybierająć system ERP do swojej firmy

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Sprawdzony system obiegu dokumentów

W Symfonia eDokumenty znajdziesz sprawdzone przez tysiące użytkowników schematy obiegu dokumentów.

  • Uporządkuj pisma, emaile, faktury, umowy i wszelkie dokumenty i pliki wymagające archiwizacji.
  • Wybierz i zainstaluj gotowe, bogate w funkcjonalność aplikacje do cyfryzacji popularnych procesów.
  • Skorzystaj ze sprawdzonych zasad przetwarzania informacji i dokumentów w firmie.

TEMATY POKREWNE

Firma z branży elektronika

Case study z branży #Handel Komu pomogliśmy? Klient zajmujący się sprzedażą użytkowej elektroniki oraz różnego rodzaju akcesoriami dziecięcymi. Swoje produkty importuje głównie z Chin, a

Czytaj więcej >

Firma z branży przetwórstwa

Case study z branży #Finanse i Księgowość Komu pomogliśmy? Naszym klientem jest polski oddział irlandzkiej firmy, zajmującej się rozbiorem bydła i sprzedażą poszczególnych część tuszy

Czytaj więcej >
Chcesz wdrożyć system Symfonia ERP?

Masz pytania dotyczące wdrożenia ERP, optymalizacji procesów lub dostosowania rozwiązań IT do potrzeb Twojej firmy? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci znaleźć idealne rozwiązanie.

Oddzwonimy do Ciebie w przeciągu 180 sekund.

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

*Wyrażam zgodę na kontakt przez Positiv S.C., za pośrednictwem telefonu (połączenia telefoniczne, SMS, MMS), w celu przekazania informacji handlowych, w tym ofert Positiv S.C., na podany przez mnie numer telefonu.

Pobierz DEMO

i testuj oprogramowanie Symfonia za darmo

Oddzwonimy w przeciągu 180 sekund