Od 1 lipca br. na skutek rozporządzenia Ministra Finansów zaczęły obowiązywać nowe wzory formularzy dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowych. Rozporządzenie z dnia 17 czerwca 2013r. określa wzory:
1) informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach
2) korekty informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach wraz z objaśnieniami.
Zmienione wzory formularzy obowiązują począwszy od rozliczenia za lipiec 2013 r. – w przypadku informacji składanej za okresy miesięczne – oraz począwszy od rozliczenia za trzeci kwartał – w przypadku informacji składanej za okresy kwartalne.
Rodzaje nowych formularzy, o których mowa powyżej to:
- VAT-UE – informacja podsumowująca
- VAT-UE/A – informacja o wewnątrzwspólnotowych dostawach,
- VAT-UE/B – informacja o wewnątrzwspólnotowych nabyciach
- VAT-UE/C – informacja o wewnątrzwspólnotowym świadczeniu usług
- VAT-UEK – korekta informacji podsumowującej
W przypadku rozliczeń za minione okresy rozliczeniowe (do lipca 2013r.) można stosować poprzednio obowiązujące wzory z wyjątkiem transakcji zawartych z kontrahentami z Chorwacji, jako że kraj ten z dniem 1 lipca 2013r. został członkiem Unii Europejskiej.
Szczegółowe informacje dostępne są w dokumencie Dziennika Ustaw: